Frequently Asked Questions/Ofte stilte spørsmål

29.06.2021

For å spare tid for oss alle, finner du her svar på de mest vanlige spørsmålene vi pleier få.


1. Åpningstid
Nettbutikken har åpent hele døgnet med behandling og utsendelse av bestillinger alle virkedager, det vil si mandag til fredag. I helgene er derimot lageret og vår kundeservice stengt. Ytterligere info om bestilling, levering osv. finner du som kunde under "Din side". 


2. Kontakt oss
Vi har ikke betjent kundeservice på sosiale medier eller pr. telefon.
Er du privatkunde tar du kontakt med oss på kundeservice@BCsport.no
Er du bedriftskunde tar du kontakt med din kundebehandler eller post@browncouch.no 

For best mulig oppfølging svarer vi ikke på henvendelser via sosiale medier verken fra privatkunder eller forhandlere. 

 

3. Ordrestatus
I vårt kundesenter og i din profil som registrert privatkunde, vil du finne all informasjon du trenger vedr. status på ordrer osv. Merk at vi ikke kan gjøre endringer på bestillinger som allerede lagt, da disse sendes direkte til lageret for pakking og utsendelse.


4. Ikke hente selv
BCsport.no er en nettbutikk uten fysisk butikk og tilbyr derfor ikke hente-selv som et alternativ. Alle våre varer sendes ut fra våre lagerpartnere, vi har altså ikke lager på samme sted som vårt kontor. 


5. Ekte merkevarer
Alle våre merkevarer kommer direkte fra produsenten selv, eller den europeiske eller norsk importøren  av den aktuelle merkevaren. Gjennom Brown Couch AS er vi selv importører og det er disse varene du finner i vår nettbutikk, i tillegg ytterligere noen utvalgte merkevarer fra andre distributører.


6. Pit Viper
Ja, vi selger kun ekte Pit Viper i nettbutikken. Brown Couch AS er importør av Pit Viper i Norge og har vært det siden 2017. Om du fremdeles er i tvil, kan du søke oss opp på den offisielle oversikten til Pit Viper under "Norway". Finner du Pit Viper til salgs for en pris som virker for god til å være sann, så er det trolig heller ikke ekte vare. Merk: Det kryr av aktører som selger falske Pit Viper-solbriller i Norge. 

 

7. Spesialbestillinger
Det er dessverre ikke slik at vi kan bestille inn èn og èn vare fra produsenten, som du ikke allerede finner i vårt sortiment, da vårt sortiment for det meste består av varer som er bestilt hos produsentene året i forveien. 

 

8. Forhåndsbestillinger
Informasjon om eventuelle forhåndsbestillinger på sykler blir annonsert her i nettbutikken. Dette er som regel bestillinger med levering året etter. Om du ønsker informasjon om tilgjengelighet og pris på en bestemt sykkel, går det mye raskere om du med en gang opplyser om modell, størrelse eller hvor høy du er.


Om du trenger hjelp og råd til å finne ut hvilken sykkel som passer deg best, er det fint om du i tillegg til de nevnte punktene også forteller litt mer om hva slags type sykling du skal ha sykkelen til, og om du er nybegynner eller erfaren syklist.

 

9. BC Verksted
Vi deler lokaler med BC Verksted på Høvik, men vi er to separate enheter og nettbutikken vår driver ikke kundeservice for verkstedet.


Trenger du kontakte BC Verksted gjør du dette enten via verksted@BCsport.no eller du kan booke time via facebook.com/BCverksted


10. Angrerett/returer
Som privatkunde kan du benytte deg av lovpålagt 14 dagers angrerett ved kjøp i nettbutikk. Merk at dette ikke gjelder forhandlere. Mer informasjon om hvordan du som privatkunde skal kunne benytte deg av angreretten, finner du i vårt digitale kundesenter i din kundeprofil under menypunktet Retur & angrerett. Vi tar ikke ansvar for returer som er sendt inn til feil returadresse. 

 

11. Faktura for privatkunder
Privatkunder som velger faktura som betalingsalternativ får tilsendt egen faktura via ekstern part Riverty. Denne fakturaen må ikke forveksles med fakturakvitteringen du mottar fra oss og som det står "Denne fakturaen skal ikke betales" på.
 

Faktura blir altså ikke sendt fra oss til våre privatkunder, men via Nets sin fakturasamarbeidspartner Riverty. Alle spørsmål vedrørende faktura må altså henvendes til Riverty da faktura for privatkunder kun er et betalingsalternativ som tilbys gjennom Nets og ikke er noe vi har med å gjøre. 


Er du registrert forhandler har du avtalte betalingsbetingelser og blir fakturert for kjøp og frakt etter avtale via Brown Couch AS.

 

12. Kjøp av sykler
Siden vi er en nettbutikk leveres alle sykler i eske slik de kommer fra produsenten. Syklene er delvis montert. Ønsker du hjelp til fullmontering må du selv bestille dette hos ditt lokale sykkelverksted med deres gjeldende priser der. Vi anbefaler selvsagt vårt eget verksted BC Verksted på Høvik (Bærum).

 

Unntak er sykler fra Surly og Salsa, som vi delvis monterer selv før utsendelse.
 

Merk: Sykler på tilbud sendes ut direkte slik de kommer fra produsenten i eske, derav redusert pris.