Hvordan handle hos oss?
Som privatkunde hos oss ønsker vi at du skal ha en god og forutsigbar kundeopplevelse og være sikker på at vi håndterer dine opplysninger på en sikker måte. Derfor er det viktig for oss at du vet mest mulig om prosessen som ligger bak og hva som skjer når du handler i vår nettbutikk.
Din profil
I vår nettbutikk må du som privatkunde opprette en egen kundeprofil ved å registrere deg. Dette gjør du ved å gå til profil-ikonet øverst i menyen til høyre og registrere deg som ny kunde med brukernavn og passord. Når du så logger deg inn i din kundeprofil, får du blant annet tilgang til dine bestillingsopplysninger, samt en rekke annen nyttig kundeinformasjon i vårt kundesenter.
Når du registrerer deg som kunde hos oss, aksepterer du samtidig våre kjøpsbetingelser som du finner ytterligere informasjon om her i vårt kundesenter.
Firmaer som ønsker å bli forhandlere, må sende separat søknad om dette til post@browncouch.no med minimum informasjon om organisasjonnummer, leveringsadresse, fakturaadresse og kontaktinfo, før de eventuelt blir godkjent, registrert som forhandler og mottar egen informasjon om login osv. Merk: Forhandlere kan ikke registrere seg selv.
Personvern
Våre privatkunder registrerer seg ikke fordi vi skal benytte oss av personopplysningene til kommersiell bruk, markedsføring eller selge personopplysninger videre til tredjepart. Registrering er kun for å sikre at f. eks. kontaktinformasjon og leveringsadresse er korrekt, at du som privatkunde får registrert ordrehistorikk, registrere returer etc. og at du selv enkelt kan sjekke dette innlogget på din profil, samt ikke minst at du skal få vist riktige priser i nettbutikken.
Lagerstatus
Varer du ser i nettbutikken med grønn status, er varer vi har på lager og kan sende ut til deg med en gang. Det vil si at varen ligger fysisk på lageret vårt. Vårt hovedlager ligger i Strømstad, Sverige. Vi får varer levert fra Sverige daglig, så utsendelse herfra skal ikke ta noe betydelig lengre tid enn de varene som blir sendt fra butikklageret i Norge.
Varer som er bestilt inn, men ennå ikke kommet til lager, vises med forventet leveringsdato i gult. Merk at pga. den internasjonale situasjonen mer etterslep etter pandemien, mangel på råvarer og ressurser samt økt press på de internasjonale losse-havnene, kan forventede leveringsdatoer bli justert helt frem mot varen faktisk er kommet på lager.
Om varen du ønsker har gul status og en oppgitt forventet leveringsdato, betyr dette at varen er bestilt inn til lager, men ikke kommet inn.
Merk: Alle oppgitte datoer er forventede og det kan skje justeringer uten varsel. Ubekreftede leveringsdatoer er bestillinger som våre produsenter ikke har bekreftet er produsert eller leveringsklare.
Varer med rød status er varer som ikke er på lager.
Priser
I vår nettbutikk vil du som privatkunde se prisen du skal betale, uavhengig av hvilket lager varen ligger på, samt hva du skal betale i frakt, før du gjennomfører selve betalingsprosessen. Se ellers våre vilkår for handel i nettbutikken.
Betaling
Alle betalinger i nettbutikken foregår gjennom andrepart Nets. Betaling med kort går f. eks. gjennom Nets sine sikre sider og et betalingssystem som heter NetsEasy. Når du har gjennomført betalingsprosessen i NetsEasy vil du til slutt komme til en kryptert side hvor du må gi banken din tillatelse til at ordrebeløpet blir reservert på din konto, eller du velger noen av de andre betalingsalternativene som Vipps eller faktura.
Vi har ikke tilgang til dine bankopplysninger eller mulighet til å kunne belaste kontoen din for mer enn ordrebeløpet du har gitt autorisasjon til å reservere på din konto.
Faktura/Afterpay for privatkunder
Privatkunder som via NetsEasy velger faktura som betalingsalternativ, får tilsendt faktura via Riverty. Denne må ikke forveksles med fakturakvitteringen du får av oss, som det vil stå "Denne faktura skal ikke betales" på.
Egen faktura blir altså ikke sendt gjennom oss, men via Nets sin fakturasamarbeidspartner Riverty. Alle spørsmål vedrørende faktura må altså henvendes til Riverty da dette kun er et betalingsalternativ som tilbys gjennom Nets og ikke har noe med oss å gjøre.
Er du registrert forhandler har du avtalte betalingsbetingelser og blir fakturert for kjøp og frakt etter avtale via Brown Couch AS.
Betalinger med vipps
Det samme gjelder om du velger betaling med Vipps i nettbutikken. Dette går gjennom NetsEasy sin vippstjeneste. Har du gjort avtale om betaling via Vipps direkte med oss, får du oppgitt vårt eget vippsnummer i direkte dialog med oss.
Endring av ordre
Da vår nettbutikk er knyttet til vårt lagersystem for å ha kontroll på hva vi har på lager, kan vi ikke endre på din bestilling og bytte til evt. ny vare. Har du allerede lagt en bestilling i nettbutikken som er sendt avgårde og bekreftet av deg selv, men kommer på at du ønsker bestille mer, må du legge en ny bestilling.
Leveringstid
Alle bestillinger blir sendt over til lager for plukking samme dag og utsendelse påfølgende virkedag (unntatt i helgene). Vi ber derfor om forståelse for at det ikke alltid er mulig for oss å gjøre ønskede endringer i bestillingen, selv om den ennå ikke er sendt ut fra lageret.
Har du mottatt en leveringsbekreftelse på e-post, betyr dette at varen er pakket på lageret og klar til å bli hentet av transportør. Nederst på leveringsbekreftelsen finner du sporingsnummeret (minus de tre første tallene) som du kan spore hos Post Nord, eller Posten.
Sporingsnummer
Når ordren din sendes fra lageret vil du motta et sporingsnummer på forsendelsen din. Dette nummeret kan du bruke til å spore pakken din.
Merk: Det kan ta litt tid før sporingsnummeret viser aktivitet fra du mottar det. Ta kontakt med oss på kundeservice@BCsport.no om det derimot tar lenger tid enn ca. 2 arbeidsdager uten at sporingsnummeret ditt viser aktivitet.
Leveringsmåter
Til privatkunder er vår standard fraktmåte levering til utleveringssted, med unntak av levering av f. eks. sykler. Det kan variere om din ordre blir fraktet med Posten/Bring, eller PostNord.
Retur/angrerett og reklamasjoner
Hvordan du skal gå fram ved evt. bruk av angrerett eller reklamasjoner og hvor lang tid eventuelle krediteringer tar, kan du også lese om under de respektive menypunktene her i vårt kundesenter, eller ved å sende oss en henvendelse via kundeservice@BCsport.no om du er privatkunde.
Riktig returadresse
Vi tar ikke ansvar for returer som er sendt inn til feil returadresse. Når du har meldt inn retur via retursystemet online, vil du bli kontaktet for riktig returadresse og prosedyre for innsendelse. Sendes retur tilbake til feil adresse, vil behandling naturligvis ta lengre tid enn normalt.
Bestilling av sykler
Har du kjøpt sykkel i nettbutikken, sendes sykkelen i eske slik den kommer fra produsenten, direkte ut til deg. Syklene er delvis montert fra produsent.
Sykler fra Surly og Salsa monteres delvis før utsendelse mtp. ivaretagelse av garantier. Merk: Gjelder ikke sykler på tilbud.
Om du ønsker fullmontering av sykkel, må dette bookes direkte hos lokalt sykkelverksted med gjeldende priser. Vi anbefaler selvsagt vårt eget verksted BC Verksted på Høvik (Bærum).